Czerwona malina

Malina ze względu na zawartość kwasu elagowego, charakteryzującego się właściwościami antybakteryjnymi, wspomagają leczenie przeziębień. Znane jest również ich działanie uspokajające, przeciwbólowe i obniżające ciśnienie krwi. Już nasze babki i matki znały potęgę malin, podając nam sok z malin na przeziębienie

Czerwona malina jest również bogatym źródłem witaminy B17 (działanie profilaktyczne przeciwnowotworowe), podobnie jak inne jagody (dzika jagoda alaskańska, żurawina, jagoda goji…) zawarte w saszetce Sunrise.

Co zawiera malina?

Owoc maliny dostarcza wielu naturalnych witamin takich jak witamina C, B1, B2, B3, PP, oprócz tego zawiera również lecytynę, antocyjany oraz żelazo, fosfor, białko, kwas foliowy. Ze względu na zawartość naturalnych pektyn, kwasów organicznych i śluzów malina może być spożywana w czasie diet odchudzających. Maliny są łatwo strawne i dlatego zaleca się je zarówno osobom w podeszłym wieku jak i dzieciom. Naturalna witamina C zawarta w owocach maliny spowalnia, a nawet hamuje procesy związane ze starzeniem się organizmu. Działa wzmacniająco na organizm, chroni oraz podnosi odporność organizmu na infekcje. Wykazuje działanie wzmacniające na naczynia krwionośne, odpowiada za ich elastyczność i uszczelnianie. Naturalne witaminy zawarte w malinach mogą być bardzo pomocne w okresach wysiłków fizycznych oraz osłabienia psychicznego.

Owoc maliny działa przeciwgorączkowo i napotnie i dlatego, w suchej postaci, wchodzi w skład wielu przeciw przeziębieniowych mieszanek ziołowych, najczęściej w połączeniu z kwiatem lipy. Syrop z owoców maliny szczególnie zalecany jest w chorobach przebiegających z podwyższoną temperaturą, na przykład przy grypie lub zapaleniu oskrzeli. Owoce świeże służą do sporządzania soku malinowego, który ma działanie zbliżone do suchych owoców. Owoce maliny często są stosowane jako składnik poprawiający smak niektórych leków i syropów dla dzieci i dorosłych. Natomiast liście maliny zalecane są do mieszanek ziołowych i działają bakteriobójczo, przeciwzapalnie, ściągająco i wzmacniająco na organizm. Napar z liści maliny działa również przeciwbiegunkowo.

Malina w diecie.

Dzieciom profilaktycznie, szczególnie w sezonie jesienno-zimowym warto podawać herbatkę z dodatkiem syropu malinowego, który dostarcza niezbędnych witamin i jednocześnie wzmacnia organizm. Syrop malinowy jest również smacznym dodatkiem do kaszek i ryżu, poprawia smak i sprawia, że dzieci chętniej je jedzą. Natomiast osobom lubiący zaprawiane owoce, polecam konfitury z malin, które mogą być również niezastąpionym dodatkiem do herbat i pieczywa. Smakoszy i koneserów wina z malin nie trzeba przekonywać o wartościach tego napoju.

W okresach dużej dostępności do świeżych owoców zawsze warto sięgać po nie zamiast wspomagać organizm syntetycznymi ich odpowiednikami. Tylko naturalne owoce zawierają witaminy połączone w kompleksy z mikroelementami i innymi substancjami, co znacznie poprawia ich przyswajalność. Oprócz tego nie ma ryzyka przedawkowania jakiegokolwiek ze składników. Dieta bogata w maliny przyczyni się nie tylko do uzupełnienia niedoborów wewnątrz organizmu, ale dostarczy również niezapomnianych wrażeń kulinarnych

Warto przeczytać: http://kuchniafaceta.pl/moje-kyani/sunrise

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

czerwona-malina-kuchnia-faceta