Dieta zmniejszająca poziom cholesterol.

 .

Dieta zmniejszająca poziom cholesterolu

Serce może bić bez przerwy przez sto lat i dłużej. Aby to jednak nastąpiło musimy o nie dbać. Jednym z największych wrogów serca jest nadmiar złego cholesterolu. Kiedy jego poziom nie przekracza 200 mg/dl wszystko jest w porządku. Jednak gdy ten wskaźnik zostaje przekroczony należy zmienić tryb życia. Bardzo ważna jest dieta zmniejszająca poziom cholesterolu.

Więcej o skutkach złego poziomu cholesterolu poczytasz tu kliknij

Dieta zmniejszająca poziom cholesterolu wcale nie musi być nudna.

zacznijmy od śniadania.

Pasta serowa: 

składniki: 500 g chudego białego sera * 200 ml jogurtu * 1 pęczek szczypiorku * 2 ząbki szczypiorku * masło roślinne * kilka kromek chleba razowego * pieprz i sól do smaku.

przygotowanie: ser rozgnieść i wymieszać z jogurtem. Dodać posiekany drobno szczypiorek i rozgnieciony czosnek. Solimy i pieprzymy do smaku. Tak przygotowaną pastę serową nakładamy grubą warstwą na chleb razowy z cienką warstwą masła roślinnego.

Zamieniając w naszej diecie pełnotłusty ser biały na chudy obniżamy znacznie spożycie tłuszczów nasyconych. Dzięki tak przygotowanej paście z serem chudym dwudziestokrotnie mniej spożywamy kwasów nasyconych.

Dieta zmniejszająca poziom cholesterolu powinna być  bogata  w dobre tłuszcze. W następnym przepisie mamy  składniki z dobrym tłuszczem, zamiast tłuszczów nasyconych. ( makrela, słonecznik,majonez)

Pasta z makreli:

składnik: 200 g makreli * 100 g majonezu light * 1 łyżka musztardy * 2 ząbki czosnku * 100 g kukurydzy z puszki * 20 g posiekanej natki pietruszki * chleb razowy z ziarnem słonecznika * sól pieprz ostra papryka do smaku.

przygotowanie: Makrelę oczyść ze skóry i ości. Drobno posiekaj. Dodaj majonez, czosnek, musztardę, kukurydzę i pietruszkę. Wszystko dokładnie wymieszaj. Tak przygotowaną pastę serową nakładamy grubą warstwą na chleb razowy.

Kanapka z idykiem

składniki: 3 kromki chleba tostowego pełnoziarnistego * 3 listki sałaty * 3 plastry pomidora * 3 plastry szynki z indyka * jajko ugotowane na twardo * 20 g rzeżuchy * masło roślinne.

przygotowanie: Chleb opiec w tosterze, posmarować masłem roślinnym. Na tostach ułożyć sałatę, plastry  synki z indyka, pomidora, jajko i posyp rzeżuchą. Przykryj tostem  i ułożyć jeszcze raz zestaw z dołu. Przykryć tostem i przekroić po przekątnej.

Dzięki zastąpienie jasnego pieczywa ciemnym te kanapki są źródłem błonnika. Błonnik ma fantastyczny wpływ na perystaltykę naszych jelit i także obniża zły cholesterol.

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz