JAK ŻYWIĆ SIĘ W CZASIE CIĄŻY i…..

 

Dieta w ciąży ma duży wpływ na dobry stan zdrowia kobiety oraz prawidłowy rozwój dziecka. Dowiedz się, jakie są główne zasady zdrowego żywienia przyszłej mamy.

Uzupełniaj kwas foliowy. Jego niedobór w pierwszych tygodniach ciąży, a także przed zajściem w ciążę, może spowodować wady cewy nerwowej u płodu. Zaleca się przyjmowanie 0,4 mg kwasu foliowego dziennie przez trzy miesiące przed planowanym zajściem w ciążę i co najmniej przez pierwsze 12 tygodni ciąży. Suplementację kwasu foliowego należy skonsultować z lekarzem prowadzącym.

Suplementuj jod (150-200 μg na dobę, wyjątek stanowią kobiety mieszkające nad morzem), żelazo (od 13. tygodnia ciąży powinno to być około 25 mg na dobę) i kwasy DHA (400-600 mg na dzień począwszy od 1. miesiąca ciąży). Suplementację należy skonsultować z lekarzem prowadzącym.

Cały artykuł przeczytasz na portalu W  1000 dni …

DLACZEGO W CIĄŻY WARTO JEŚĆ WARZYWA?

Zdrowa dieta przyszłej mamy, zawierająca duże ilości zielonych warzyw, pozwala łatwiej pokonać trudność nauczenia małego dziecka jedzenia tych właśnie produktów. 
To, co jesz w trakcie ciąży oraz karmienia piersią, wyrabia w dziecku preferencje dla poszczególnych produktów i kształtuje jego nawyki żywieniowe od najwcześniejszych dni. Już na tym etapie możesz więc zadbać o to, by Twoje dziecko było mniej wybredne i łatwiej akceptowało warzywa oraz inne zdrowe produkty.

Cały artykuł przeczytasz na portalu W  1000 dni …

NIEDOŻYWIENIE KOBIETY W CIĄŻY MOŻE PROWADZIĆ DO OTYŁOŚCI DZIECKA

Dawid Barker, brytyjski epidemiolog, wykazał, iż niedożywienie kobiety w trakcie ciąży może prowadzić do występowania otyłości u dziecka oraz groźnych chorób będących jej następstwem1.

Jak to się dzieje? 
Niedożywienie lub nieodpowiednia dieta – uboga w składniki odżywcze – powoduje, iż rozwijający się płód dostosowuje się do niekorzystnych warunków. Innymi słowy – programuje swój metabolizm do niedoboru w składniki pokarmowe. Dlatego w warunkach dostarczania prawidłowej lub zbyt dużej ilości substancji odżywczych przyzwyczajony do niedoborów organizm dziecka, a później dorosłego, nie radzi sobie z zasobem dostarczanej mu energii. A to prowadzi do nadmiernego odkładania tłuszczu i w konsekwencji do nadwagi lub otyłości.
Do nadwagi lub otyłości – podobnie jak niedożywienie – prowadzi również zbyt wysoka masa urodzeniowa dziecka.

Cały artykuł przeczytasz na portalu W  1000 dni …

 

 

 

 

 

Be Sociable, Share!

Dodaj komentarz